Den kristne Scientist Monitor begyndte sin historie på \ "The Gap \" logo spørgsmål:
I en bemærkelsesværdig bevis på styrken i sociale netværk, trak Gap den foreslåede redesign efter Gap kunder og online fans smækkede den nye Gap logo - så klart og hurtigt som kun Internettet giver mulighed for. Mere end tusind negative kommentarer er blevet indsendt til Gap's Facebook-side, og @ Gaplogo havde sin egen Twitter-stream til gennemhegler mode kæmpe for at turde at ændre den ikoniske \ "blå kasse \" logo.
Den online udgydelse arbejdede. Blot en uge efter Gap introduceret sin Helvetica-runde logo, er det ophævet den med en online-mea culpa.
[Fra New Gap logo tilbage: De »blå boks" lever videre]
En blog på The Telegraph så endnu dybere betydning i et indlæg Take That, Malcolm Gladwell. Twitter har lige fået den Gap logoet tilbage:
Her er en i øjet for Malcolm Gladwell. The New Yorker store hår, store-brained og store mund klummeskribent fremførte i en nylig artikel, at "revolutionen ikke vil blive tweeted '.
Nå nu har Gap gået tilbage med planer om at forny dets logo, takket være pres fra Twitter og Facebook. Oh yeah - sociale medier bragte Wispa tilbage, det fik Rage Against the Machine til nummer et i musikken diagrammer og nu er det taget på High Street. Og Malcolm mener sociale medier kan ikke bringe social forandring. Tsk tsk.
Var denne magt Twitter og Facebook, eller bare en stor plan for reklame fra The Gap? \ "Ny Coke \" revurderede?
I andre nyheder, på Walmart front:
Walmart har rullet tilbage sin tilbagerulninger. Tidligere på året, venligst forsøgte at udløse træg amerikanske salg ved at sænke sine priser - allerede gode tilbud - yderligere. En analytiker kaldte det \ "et initiativ, der skriger:! Pris Pris Pris \" Disse tilbagerulninger, som de er kendt i Walmartspeak og i selskabets annoncering, havde til formål at overvælde shopper. I maj,. Henhold til en shopping hjemmeside, at prisen for en 40-ounce flaske Heinz ketchup, der var blevet 2,42 dollar, var hakket til $ 1. Kraft mac og ost, som havde stået for 3,58 dollar, blev reduceret til 2,50 dollar. Rollback af en 50-ounce flaske Tide vaskemidler, der blev prissat i 7,48 dollar-$ 8,12 rækkevidde, gav shoppere en $ 2,50 rabat. Walmart forventet en strøm af kunder til sine butikker, som vil medvirke til at løfte selskabets lager ud af skure og få Walmart rullende igen.
I stedet sætte priserne ned trykkede salg, da handlende tog tilbud og løb. For det kvartal, der slutter den 31. juli faldt Walmart's amerikanske same-store salget 1,8%. Virksomhedens same-store salget er nu faldet for fem lige kvartaler. Af rollback strategi, fortalte Bill Simon, præsident og CEO for Walmart USA, investorer på en septemberdag konference, \ "Det gjorde ikke, hvad vi havde håbet det ville gøre. Det var dog drevet prisen perception. Det gjorde ikke køre bil salg eller trafik. \ "Som et resultat, Walmart rullede tilbage dybere rabatter, og priserne begyndte langsomt bevæger sig opad i sommer.
Walmart blev overrasket. Var The Gap overrasket? Hvilken fordel var der forventes fra fortrænge den gamle mærke?
Den Walmart tekst er fra Walmart Rolls Tilbage tilbagerulninger: Fødevarepriser på to års High
** Se også
Wal-Mart ser små butikker i de store byer:
Detailhandleren første vil teste deres byer appellerer med 30 til 40 butikker i løbet af de næste par år, før en fuld-skala lanceringen.
Flytningen er en kovending for Wal-Mart. Ved starten af recessionen, fokuserede man på at tiltrække mere middelklasse kunder, der var \ "handel ned \" for at discountbutikkerne ved ombygning til indslag pænere sideskibe, moderigtigt tøj, og øjne-sensationsprægede rabatter på færre emner.
Men Wal-Mart nu indrømmer udspil fremmedgjorte mange af de blå-krave kunder, der havde gjort det til en detail monstrum i første omgang. Så efter trippende kontaktpersoner, er selskabet skyndsomt genskabe klodsede paller af merchandise til sin centrum-butik gangene og omarbejdelse sin marketingstrategi for at understrege \ "hver dag lave priser \" formel, at selskabets sene grundlægger Sam Walton gjorde berømt.
\ "Nogle gange vil vi forsøge ting, og nogle gange de arbejder og nogle gange de ikke, \" administrerende direktør Mike Duke sagde. \ "Kom tilbage til hver dag lave pris på tværs et bredt sortiment af produkter er virkelig den rette fremgangsmåde. \"
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar