Gave at give har altid haft en central plads i forretningspraksis, bidrager til at opbygge og styrke båndene mellem virksomheder. Når det overvejes det at give en gave til en kunde eller en person er det vigtigt at du gør nogle forskning for at finde ud af, hvad der ville være passende gave for modtageren. Denne forskning er nyttig for at forhindre ulovlige den tiltænkte modtager told eller religiøs overbevisning, men også kan hjælpe dig med at finde ud af mere om den person, som særlig diæt restriktioner, for eksempel at sende en person, der er diabetiker en gave kurv fyldt med chokolade og slik taber den indvirkning, som var hensigten. Man skal aldrig undervurdere den effekt, en gave kan have på et forhold, hvorvidt virksomheden eller personlige. Det er dog vigtigt, at det ikke bliver for personligt - som e.g. et smykke med navn - da det ville kunne sende de forkerte signaler. Kendskab til modtageren vil hjælpe dig med at vælge en gave, der har en mere personlig kontakt skaber en større effekt. Her er nogle generelle gave at give etikette tip, der kan medvirke til at forebygge uhensigtsmæssige eller pinligt gave at give situationer.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar